piątek, 18 lutego 2011

Faza 3 : RESEARCH!

Nadszedł czas na zbieranie informacji. Tęsknym wzrokiem spoglądam na Kalifornię na mapie. Może to brzmi banalnie ale zawsze marzyła właśnie Kalifornia(mimo, że nie przepadam za upałami)... A tu Ohio. Pięć godzin różnicy, taki sam klimat. Z jednej strony to dobrze, jedna rzecz mniej do przyzwyczajenia się a z drugiej to nieco rozczarowujące- rutyna.  Spragniona jakiś szczegółowych informacji wpisuję Ohio w wujcia i wybieram pierwszy link. Ciotunia Wika nie ma mi za wiele do powiedzenia za to jej anglojęzyczna wersja jest bardziej wylewna. A o to co polska Wika mi podała:

Ohio – stan w północno-wschodniej części Stanów Zjednoczonych, nad jeziorem Erie.
Nazwa pochodzi od rzeki Ohio, która tworzy jego południową granicę.

 Geografia

Powierzchnia w zachodniej części stanu nizinna, we wschodniej i środkowej wyżynna i pagórkowata.

Historia

Pod koniec XVII wieku osiedlili się tutaj imigranci z Francji i Wielkiej Brytanii. Stan Ohio należał do tej ostatniej w latach 1756 – 1763. Od 1783 w niepodległych Stanach Zjednoczonych na Terytorium Północno-Zachodnim, gdzie zakazane było niewolnictwo. Indianie czynnie sprzeciwiali się osadnictwu. Odbyła się tu m.in. bitwa pod Fallen Timbers w roku 1794.
W roku 1788 wybudowano Mariettę – pierwszą stałą osadę. W następnej kolejności powstały: Cincinnati w 1789; Cleveland w 1796; Columbus w 1812.
Ohio ogłoszono w 1803 samodzielnym stanem, siedemnastym przyjętym do Unii. Po roku 1815 gwałtownie rozwinęła się gospodarka dzięki osadnikom, budowie kanałów łączących Wielkie Jeziora i linii kolejowych. W czasie wojny secesyjnej stan pozostał w Unii.
W latach 1880 – 1914 emigranci z Europy Wschodniej (w tym Polacy) i południowej osiedlali się tu masowo. Do miast przybywali Czarnoskórzy ze stanów południowych – przyczyniło się to do zamieszek na tle rasowym, m.in. w 1966 roku w Cleveland.

 Demografia

Ohio ma 10 399 178 mieszkańców (2005). Najpowszechniej używanymi językami są:
  • język angielski – 93,88%,
  • język hiszpański – 1,98%.

Gospodarka

Należy do najbardziej rozwiniętych stanów USA. Gęsta sieć komunikacyjna, liczne porty śródlądowe. Przemysł elektrotechniczny wypiera przodujące niegdyś górnictwo soli kamiennej i węgla kamiennego. W Ohio znajduje się wiele zakładów przemysłu lotniczego (z Dayton pochodzili bracia Wright).
Rolnictwo bardzo dobrze rozwinięte. Dominuje hodowla trzody chlewnej i bydła. Podstawowe produkty roślinne to: soja, kukurydza, warzywa i rośliny pastewne.

 Najważniejsze miasta

  • Akron
  • Bellbrook
  • Bellefontaine
  • Canton
  • Cincinnati
  • Cleveland
  • Columbus
  • Dayton
  • Hamilton
  • Kettering
  • Lakewood
  • Parma
  • Springfield
  • Toledo
  • Youngstown

Symbole stanowe

Zwierzę: Jeleń wirginijski
Napój: Sok pomidorowy
Ptak: Kardynał szkarłatny
Kwiat: Goździk ogrodowy
Owad: Biedronka
Motto : "With God all things are possible" (tłumaczenie: "Z Bogiem wszystkie rzeczy są możliwe")
Piosenka rockowa: "Hang On Sloopy"
Piosenka: "Beautiful Ohio"
Drzewo: Kasztanowiec gładki
Roślina: Trillium grandiflorum

Na te informacje moja jedna brew powędrowała w górę. Tylko tyle? Sprawdziłam ciotunię po angielsku i dostałam znacznie więcej informacji zwłaszcza jeśli chodzi o historię. Ale w dalszym ciągu to były suche informacje a ja nie byłam przekonana do Ohio. Zdecydowałam się napisać do dwóch dziewczyn z Ohio. Okazało się, że są mega sympatyczne i z ogromną cierpliwością odpowiadały na moje pytania. Po rozmowie z nimi ucieszyłam się,że to właśnie tam jadę. Może zaraziły mnie swoim entuzjazmem. Teraz sprawdzam skrzynkę pocztową co wieczór w oczekiwaniu na list z za oceanu. Do 15 Marca  mój GF ma być z powrotem w Polsce, żebym mogła umówić się na interview w ambasadzie a co za tym idzie będę wiedzieć gdzie dokładnie jadę i możliwe, że odezwie się do mnie pierwsza rodzina.
Ciekawa też jestem innych wymieńców mam nadzieję , że znajdzie się ktoś też jadący do USA.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz